19.6.12

EPISOD 5: MENYAYANGI KAU LEBIH DARI KEKASIH

Sahabatku, aku tahu aku sangat menyesakkan dengan buat pelbagai perkara menjadi terlalu complicated untuk kita berdua hadapi dan fahami, tapi bukankah itu satu kelemahan yang boleh kita berdua tukarkan kadi kelebihan untuk mempererat tali silaturrahmi ini dengan kau memahami kehendak aku, dan aku memahami kehendak kau.

Kau sendiri tahu, aku pernah bicara ini padamu yang aku tak pernah menyayangi seorang sahabat macam aku menyayangi seorang kekasih. Dan kau pun terkejut bila aku berkata yang aku sayangkan kau lebih dari aku sayangkan orang yang aku suka (wanita yang ingin aku kahwini kelak). Tapi itulah hakikatnya wahai sahabatku sebab bagiku kau tiada dua, tiga ataupun empat. Kau adalah kau yang aku sayang dan aku kenal kau atas dasar sifat kau yang sangat memahami aku pada mulanya. Cuba mungkin sekarang ia seakan pudar, pudar ditelan masa-masa yang kita jalani bersama. 

Dalam entri ini, mungkin ada pembaca yang menilai betapa buruknya sifat kau terhadap sahabat kau sendiri, mungkin ada juga yang berkata, aku lah punca segala permasalahan dalam hubungan kita. Tapi nak ditegaskan disini, cerita yang aku cerita dalam entri ni bukanlah mengambarkan betapa buruknya hubungan kami. Kami baik seperti biasa, Cuma apa yang dicerita disini adalah perasaan yang terkadang timbul dalam hati aku tentang sahabat aku yang aku sayang sangat nih.

bersambung...

1 comment:

  1. aku pernah berada di situ, malah lebih teruk. sabar sahaja jawapannya...

    ReplyDelete