10.6.12

CINTA: BERJUANG ATAU MEMBIARKAN

Sejujurnya aku bukanlah terdesak mahukan cinta, sebab aku tak pernah percaya cinta, aku tak percaya C.I.N.T.A hey hey hey. Liyana Jasmay tak percaya cinta konon..piirah jadi tunangan orang atas dasar cinta juga, bukan mak bapak kau yang paksa kau bertunang berkawen semua kan?
 

seriously aku tak pernah serius untuk menjalinkan hubungan cinta bukan mahram ni. bukan tak berminat tapi aku tak bersedia nak dapat title laki orang. kau nampak tak aku allergy sepi dengan title laki orang ni. macam biadap nak mampos bila wanita membahasakan boyfren dia dalam kalangan kengkawan dia disebut laki aku..eh kau namapk tak bahasa aku dah tunggang langgang ni. tak tak maksud aku bila wanita bercerita dengan kaum sejenis dia, ada yang menyebut "eh die tu laki aku okay"..contohnya la macam situasi dimana ada ura-ura laki die tu diminati wanita lain, so dia akan cakap. "jangan nak berani bermain api, die tu laki aku okay!", yang laki pulak cakap "eh dia tu stok geli-geli aku okay" faham kan maksud aku? maklumlah dah beberapa hari meninggalakan bidang penulisan macam ni lah jadinya.

aku bukan lah tak bernafsu pun nak beromen pakwe makwe semua nih, kalau macamtu baik aku jadi macam budak lelaki bangang jepun yang membuang kemaluan dia tu dan memasak kemaluan dia dalam beberapa jenis menu untuk dimakan oleh orang tua nyanyok yang akan berkata, daging konek ni sedikit kenyal tapi tak rasa apa-apa. bodoh!!

 

tapi aku nak bagitahu yang bercinta ni bukanlah penentu kau bahagia pun, cinta bukanlah segalanya, sama juga bila berbicara tentang wang ringgit, dolar, rupiah dan won..wang bukanlah segalanya tapi sebagai manusia kau akan terfikir sejenak bahawa bila kau dah beri segalanya kemanisan cinta yang kau ada sebelum kau kahwin, apa lagi yang tinggal bila kau dah berkahwin kelak.
 

so dekat sini aku sangat respek pada mereka yang tak bercinta pun sebelum kahwin, tapi bila selepas kahwin..hah kau berderet-deret anak-anak hasil hubungan cinta yang mereka nikmati. kau tak nak macamtu? bahagia hingga akhirnya. lagi best bila dalam hati ada cinta tapi dibiar cinta itu terpendam tak sedikit pun rasa nak meluahkan sebelum sahnya hubungan mereka itu. lepas sah akad nikah gauilah isteri dan suami kau mengikut selera kau, dah tak salah dah time tu, nak luahkan rasa cinta, nak pegi lunch dinner berdua-dua, nak berpegang tangan berjalan mengelilingi taman tasik perdana, semua dah halal tanpa ada rasa sedikit pun rasa hina dijiwa. dan yang paling best semuanya akan dikira sebagai pahala.

a bientot

No comments:

Post a Comment