12.6.12

EPISOD 1: BUKAN GAY


Dalam sebuah perhubungan kadang-kala banyak perkara pelik berlaku. Pelik sangat. Hubungan itu sendiri kadang dah pelik, apa lagi si pelaku yang ada dalam perhubungan itu juga bertambah-tambah la pelik.

Aku taknak berbicara soal hubungan cinta yang sangat klise untuk dibicarakan. Orang dah naik muak dah, tengok cerita melayu kat tv pun semua lebih kurang sama, apa lagi sinetron yang berlambak-lambak terhidang buat tatapan semua.

Sekarang aku nak cerita pasal hubungan persahabatan. Tak semua orang berani declare diri dia ada sahabat melainkan jika benar-benar ia merasakan itu. Yes aku punya sahabat. Merata-rata aku canang aku ada bff, dan ramai yang teruja bila aku cakap aku ada seorang sahabat. Ramai yang memuji tak kurang ada juga yang pandang sinis. Yesszz..kau gay ker? Otak kalau dah kena letak dalam lubang jamban macam tu lah. Tak boleh nak fikir positifnya langsung. Persahabatan lelaki dengan lelaki bukannya Gay bodoh!!

Berbalik kepada ceritanya yang asal. Aku punya sahabat yang aku rasa sangat memahami aku dan menyayangi aku. Tak tahu dimana silapnya terkadang kami berkelahi atas perkara yang tak perlu pun sebenarnya.

Bagi pihak sebelah aku, since aku dah ada sahabat aku nak la sahabat tu pun merasa kehadiran aku yang konon-kononnya boleh la jadikan aku sebagai tempat kau meluah perasaan. Aku bukan motivator, tapi sebagai sahabat kau, aku sanggup mendengar, walaupun aku sendiri tak tahu aku dapat membantu kau selesaikan masalah kau atau tak.

Aku juga terasa sangat dihargai bila kau melakukan itu, kau cerita perihal hidup kau, apa yang kau buat sekarang, dah makan ke belum, nak tido nanti wish gudnite seme. Ha nape? Nampak macam gay kan? Nampak macam pasangan kekasih kan. Tapi bagi kami tak? Itu adalah tanda kasih sayang yang tiada tara untuk seorang sahabat yang baik dan sejati.


bersambung...

No comments:

Post a Comment