13.6.12

EPISOD 2: MESEJ

Tapi langit tak selalunya cerah, disangakakan hujan dipagi hari supaya aku dapat tido lena dalam selimut dengan rasa nyaman sekali tidak menjadi rupanya. Aku mula terasa, aku hanya tempat kau untuk menunjuk perasaan bukan meluahkan perasaan. Ye aku tau aku juga begitu, malah aku lagi teruk. Tapi dalam masa aku perlukan kau, dan dalam tempoh aku dan kau sedang berbaik-baik setelah berlaku pertengkaran besar, kau tak rasa ke kau perlu untuk pretend kau okay je depan aku. Aku suka mesej-mesej kau, tapi bila aku mesej, kau tak menjawab soalan, aku rasa macam ape seme nih. Aku tanye soalan simple bukan soalan theorem Pythagoras untuk kanak-kanak darjah satu pon . susah sangat kau nak menjawab kenapa? Aku tanya sebab aku ambil berat, tak tahulah kalau bagi pihak kau, aku ni penyebok je kan.

Kalau kau rasa aku ni menyemak je dalam hidup kau, kau tolong bagitahu aku terang-terang, jangan bagi aku harapan palsu untuk aku terus merayu kasih sayang dari kau. Aku sayang kau. Dan kau pun cakap kau sayang aku, tapi kenapa benarkan benda-benda remeh yang aku tak suka tapi kau buat jugak.

Aku minta maaf mungkin dipihak kau, kau rasa tidak adil. Ye aku bagi kau ruang untuk kau meluahkan apa yang kau rasa. Tapi bila aku bertanya, kau hanya mampu mengelak untuk menjawab, kau cakap kau tak nak rasa apa-apa sebab kau anggap aku sahabat kau yang paling kau sayang, kau tak nak bagitahu kelemahan aku satu persatu sebab kau rasa tak perlu, dengan alasan aku ni sahabat kau dan kau tak berkecil hati dengan sikap aku yang memang cakap lepas bila aku tak puas hati dengan kau.

Aku bagi kau ruang kau berbicara soal aku, apa yang kau tak puas hati dengan aku bukan untuk buat kau mengecilkan hati aku. Aku yang suruh kau luah dekat aku, jadi aku bersedia dengan segala apa yang kau cakap. Aku tak nak aku je yang suka nak luah-luah ketidakpuasan hati aku, aku nak kau juga terus terang demi persahabatan yang kita bina ni. Kita perlukan kritikan untuk jadikan sebuah perhubungan bertambah baik.


bersambung...

No comments:

Post a Comment