31.12.12

KAU SAHABAT KAU TEMAN

sahabat,
apa pun yang akan berlaku
aku tetap sahabat jua teman mu
datang pada aku jika kau perlukan aku
walaupun aku yang akan jadi sisa-sisa keperluanmu
aku tetap menunggu kamu mengutip sisa-sisa itu

teman,
walaupun kita dah tak serapat dulu
tapi aku pasti kisah dulu lah yang akan kita ingati selalu
sekarang kita makin jauh,
kau ada haluan hidup kau sendiri
begitu juga aku.

sahabat,
perlukah aku bagitahu hari-hari
betapa aku sayangkan kamu
jika aku juga rasa sebegitu
mengapa kau pun berat mengatakan sedemikian
dalam setiap perhubungan ada give and take
adil ke jika aku sahaja memberi tapi tidak memiliki
jauh benar dengan frasa what you give you get back

teman,
tidak mengapalah
sesungguhnya kau juga tersenarai dalam insan yang aku ingin temui disyurga
jika benar aku akan pergi dulu,
aku mohon titipkan aku kesejahteraan dengan doa-doamu
seperti yang pernah kita janji dulu.

#np kau sahabat kau teman - hijjaz

2 comments: