18.12.12

AKU BUKAN WANITA SUCI -BHG 1-


duk duk duk.."assalamualaikum..ada orang tak dekat rumah..helloo...ish mana pegi si Zura ni, kata nak suruh aku jemput, tidur ke dia.."bisik Hayati..

"yer aku ada lah..kejap lah tak menyempat-nyempat aku nak mekap kau ni pun"..pekik Zura

"yela aku panggil kau tak menyahut ingatkan kau tidur ke apa.."
"takdalah aku kat bilik air tadi tetiba nak terkucil pulak..."

so kita nak pergi mana ni??"
"aku nak ajak kau makan je sebenarnya, aku teringin makan kat restoran Abdullah Chan tu, orang kata boleh tahan makan kat situ".

"boleh tahan jer?? ingatkan apa". 
"ish maksud aku boleh tahan tu, boleh tahan sedap la..kau ni sejak bila jadi lurus nak mam ni??". 
"sejak bapak aku...huh tak da papelah.." huish hampir-hampir aku nak terbongkar rahsia.. bisik Zura perlahan.

"Zura nape tak makan lagi ni, aku tengok kau n runsing semacam je sejak akhir-akhir ni, cecite masalah kau, mana tau aku boleh tolong."..
"owh yeke aku nampak runsing ker? takdelah aku runsing sebab aku bakal tinggalkan emak, seminggu je lagi aku akan bersama-sama emak. sedih la..". 

"huh seminggu lagi? kau sakit apa Zura, kau nak mati ek Zura..Zura jangan tinggalkan aku Zura, kau jelah kawan baik yang aku ada buat masa sekarang ni..dah la boyfren pun aku takda, sape lagi tempat aku menumpang kasih.."
"ish kau ni aku penampo karang, kau lagi lurus cap bendul dari aku tau tak..kan minggu depan aku stat sambung belajar, aku bakal tinggalkan emak sorang-sorang dekat rumah..haish".
"haha aku saja je lah nak buat kau hepi, dah makan cepat!!"

-bersambung..

No comments:

Post a Comment